ابونجم

نظرة مشرقة من أجل مستقبل أفضل
 
الرئيسيةاليوميةس .و .جبحـثالتسجيلدخول
*قالو البلد خربت والناس مابقوش ناس ** والاخلاق انعدمت والضعيف صبح ينداس * قالو كلام يهد جبال و يغلي الدم جوايا ** رد قلبي وقال مهما يحصل وطني الأساس * هو بلادي وثروة ولادي وهو التاريخ ** هو الحضارة وأرض الجدود وهوالخــلاص * قالو مفيش فايدة كرهنا خلاص وملينا ** مفيش حل غير النار وضرب الرصـــــاص * دمر واحرق وطنك يا خاين ايوة خاين ** بعت بلدك وناسك وبقيت للعدا زي المداس * بترمي النار و تقتل و بتهتف للوطـــن ** والوطن بيقولك ملعون من الساس للراس * الضعف عار وخيبة واليأس بيهدمنـــا ** فين الأمل , فين العمل , فين الإخــــلاص * كتر الكلام مش هيفيد بلدنا ولا يبنيها ** ليه مانقولش الحــق يا أما نسكت وخلاص * ريح لسانك شوية و مد أيديك بالخــير ** بلدنا عايزة رجالة ,عايزة شباب حـــراس * بلدنا عايزة الي يبنيها وبروحو يفديها ** مش عايزة شباب ضعيف تايه ومحتـــاس * الله أكبر , فوقوا واصحوا وابنوا بلدنا ** اطردوا الشيطان و استعيذوا برب النــاس * يارب احمي مصر واهلك من يعاديها ** و اهدينا طريق الحق واكفينا شر الوسواس * يارب مالناش غيرك تجمعنا وتوحدنا ** وتخلينا عايشين بين الأمم رافعيـــن الراس *.......
يارب مصر التي ارسلت لها يوسف ليحفظها من سنوات العجاف يارب مصر التي ارسلت لها موسي ليحفظها من عبادة الاصنـام يارب مصر التي ارسلت منها هاجر زوجة ابراهيم عليه الســـلام يارب مصر التي جعلت منها مارية القبطية زوجة لحبيبك العدنان يارب مصر التي ارسلت فيها عيسي بانجيلك عليه الســــــلام يارب مصر التي ذكرتها في قرآنك ووصفتها بالامن والامــــــــان اللهم بحق كل نبي وضع عليها قدمه ، وذكر فيها اسمك ، وتلي فيها كتابك ، واثنى عليه خير كما اثنى عليها سيدنا محمد صل الله عليه وسلم ان تحفظ مصر من كل سوء وشر يا ارحم الراحمين يارب من اراد باهلها كيدا فعليك به يارب العالمين يارب لقد عجزت ايدينا على وجود الحل ، ولم تعجز الستنا على سؤال من بيده النجاة وفيه الرجاء والامل ،يارب لقد عجزت عقولنا على التفكير ، ولم تعجز أفئدتنا على مناجاة من بيده التدبير ،يارب يارب يارب احفظ مصر يارب العالمين وأهلك الظالمين بالظالمن وأخرجنا من بينهم سالمين وأحفظ أهلها وشبابها المسلمين بحفظك وكنفك ياقدير .......

شاطر | 
 

 والله محتاجين ( كلمات عن ابو نجم )

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
عمر عبدالحميد
المدير العام
المدير العام
avatar

عدد المساهمات : 2066
تاريخ التسجيل : 23/06/2009
العمر : 38
الموقع : قلوب الناس

مُساهمةموضوع: والله محتاجين ( كلمات عن ابو نجم )   الأربعاء مارس 24, 2010 1:13 am

اعجبتني كثيرا الدعوة المقدمة من الاستاذ احمد نجم لعمل يوم وفاء للبلد وانا أؤيده وأدعمه لإنجاح تلك الفكرة

والله محتاجين

والله محتاجين
تتمد كل أيد
تكتب تاريخ جديد
ترسم طريقنا البعيد
وتغسل مر السنين
والله محتاجين
نفتح ابواب الأمل
ونجري من غير ملل
نرفع شعار العمل
ونعرف طريقنا منين
والله محتاجين
يا كفر ابو نجم قومي
من حالك شقيت هدومي
انتي حيرتي وهمومي
وانتي كل الحنين
والله محتاجين
محتاجين ليوم كله وفا
ف حضنك نعيش الدفا
في حب وخير وصفا
دانتي يا بلدي نور العين
والله محتاجين


عمر عبدالحميد


عدل سابقا من قبل عمر عبدالحميد في الثلاثاء سبتمبر 28, 2010 3:39 pm عدل 2 مرات
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://abou-negm.rigala.net
احمد نجم
مشرف
مشرف
avatar

عدد المساهمات : 211
تاريخ التسجيل : 14/03/2010
العمر : 45
الموقع : http://negm.adoforum.net/

مُساهمةموضوع: رد: والله محتاجين ( كلمات عن ابو نجم )   الأربعاء مارس 24, 2010 1:45 am

والله شعر جميل
واذا كان من مؤلفاتك يبقى خير كبير
اشكرك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://negm.adoforum.net/
محمود رضا الغني
عضو مؤسس في المنتدى
عضو مؤسس في المنتدى
avatar

عدد المساهمات : 1072
تاريخ التسجيل : 21/03/2010
العمر : 24
الموقع : كن انسان لا يوجـد من يستطيع كسـرك

مُساهمةموضوع: رد: والله محتاجين ( كلمات عن ابو نجم )   الأربعاء مارس 24, 2010 2:07 am

شعر جميل جاااااااااااااا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
أمير ابو غنيم
مراقب عام المنتدى
مراقب عام المنتدى
avatar

عدد المساهمات : 1458
تاريخ التسجيل : 20/08/2009
العمر : 20
الموقع : غدر البنات خلانى محبش بنت تانى راجع تانى امير زمانى

مُساهمةموضوع: رد: والله محتاجين ( كلمات عن ابو نجم )   الأربعاء مارس 24, 2010 2:20 am

تسلم ايدك
شعر جميل وبداية حلوة للعمل
شكرآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآ
يا بشمهندس عمر
_____ _____
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
همس الحياه
مشرفة حواء
مشرفة حواء
avatar

عدد المساهمات : 18
تاريخ التسجيل : 08/02/2010
العمر : 22

مُساهمةموضوع: رد: والله محتاجين ( كلمات عن ابو نجم )   الأربعاء مارس 24, 2010 4:26 am

كلام جميل جدا
ويارب ما تحرمناش من مساهماتك الحلوة دي
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
عمر عبدالحميد
المدير العام
المدير العام
avatar

عدد المساهمات : 2066
تاريخ التسجيل : 23/06/2009
العمر : 38
الموقع : قلوب الناس

مُساهمةموضوع: رد: والله محتاجين ( كلمات عن ابو نجم )   الأربعاء مارس 24, 2010 4:49 am

شكرا لجميع الأعضاء الذين شرفوني بمشاهدت كلماتي التي عبرت عما اشعر
شكرا لكم جميعا


عدل سابقا من قبل عمر عبدالحميد في الإثنين أغسطس 02, 2010 11:10 pm عدل 1 مرات
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://abou-negm.rigala.net
محمد نجم
إدارة المنتدى
إدارة المنتدى
avatar

عدد المساهمات : 1501
تاريخ التسجيل : 27/08/2009
العمر : 32
الموقع : abohassan84@yahoo.com

مُساهمةموضوع: رد: والله محتاجين ( كلمات عن ابو نجم )   الأربعاء مارس 24, 2010 1:21 pm


ماشاء الله يا هندسة
كلماتك جميلة ومعبرة

وربنا مايحرمنا من ابداعك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
محمد ابومهدي
مشرف عام
مشرف عام
avatar

عدد المساهمات : 636
تاريخ التسجيل : 18/07/2009
العمر : 29
الموقع : شباب ابو نجم

مُساهمةموضوع: رد: والله محتاجين ( كلمات عن ابو نجم )   السبت مارس 27, 2010 3:46 am

كلام جميل ******كلام معقول
مقدرش اقول***** حاجة عنه
تسلم ايد يابو اروى

************* شباب ابو نجم *************


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://www.facebook.com/profile.php?id=100001017356090
العميد
عضو نشيط
عضو نشيط
avatar

عدد المساهمات : 41
تاريخ التسجيل : 09/09/2009

مُساهمةموضوع: رد: والله محتاجين ( كلمات عن ابو نجم )   السبت مارس 27, 2010 4:21 am

يا مهندس عمر والله ماهى ناقصة كلام واشعار احنا عوزين افعال واعمال
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
محمد ابومهدي
مشرف عام
مشرف عام
avatar

عدد المساهمات : 636
تاريخ التسجيل : 18/07/2009
العمر : 29
الموقع : شباب ابو نجم

مُساهمةموضوع: رد: والله محتاجين ( كلمات عن ابو نجم )   السبت مارس 27, 2010 6:39 am

الى العضو العميد خلى اسلوبك فى الرد احسن من كدة
ومتنساش ان الاستاذ عمر مدير عام المنتدى

************* شباب ابو نجم *************


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://www.facebook.com/profile.php?id=100001017356090
ميدو البرادعى
مراقب عام المنتدى
مراقب عام المنتدى
avatar

عدد المساهمات : 1689
تاريخ التسجيل : 05/08/2009
الموقع : شباب ابو نجم

مُساهمةموضوع: رد: والله محتاجين ( كلمات عن ابو نجم )   السبت مارس 27, 2010 4:27 pm

الله عليك يا ابو اروى
والله انا حاسس ان الابنودى معانا
ههههههههههههه
طيب ما انت موهوب اهوة يا عم
اية رئيك لو قدمنالك فى استار اكاديمى
هههههههههههههههههه
تسلم ايدك ياباشا

************* شباب ابو نجم *************






[img][/img]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
fighter beeedo
القلم الذهبي
القلم الذهبي
avatar

عدد المساهمات : 519
تاريخ التسجيل : 13/09/2009
العمر : 21

مُساهمةموضوع: رد: والله محتاجين ( كلمات عن ابو نجم )   الأحد مارس 28, 2010 12:01 am

تسلم ايدك يا استاذ عمرونتمنا منك المزيد ويرب يخليك لينا


cheers cheers cheers cheers cheers cheers
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
العميد
عضو نشيط
عضو نشيط
avatar

عدد المساهمات : 41
تاريخ التسجيل : 09/09/2009

مُساهمةموضوع: رد: والله محتاجين ( كلمات عن ابو نجم )   الإثنين مارس 29, 2010 8:13 pm

محمد ابومهدي كتب:
الى العضو العميد خلى اسلوبك فى الرد احسن من كدة
ومتنساش ان الاستاذ عمر مدير عام المنتدى
احنا بنقول الحق والرزق على الله ولا مدير ولا غفير
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
gamal eldin
عضو نشيط
عضو نشيط
avatar

عدد المساهمات : 10
تاريخ التسجيل : 23/10/2010

مُساهمةموضوع: رد: والله محتاجين ( كلمات عن ابو نجم )   الأحد أكتوبر 24, 2010 1:28 am

SHOKRAN YOMAR ANTA RAGL KOIAS
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
gamal eldin
عضو نشيط
عضو نشيط
avatar

عدد المساهمات : 10
تاريخ التسجيل : 23/10/2010

مُساهمةموضوع: رد: والله محتاجين ( كلمات عن ابو نجم )   الأحد أكتوبر 24, 2010 6:35 am

fink
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
احمد ابو شحاتة
الحضور المميز
الحضور المميز
avatar

عدد المساهمات : 135
تاريخ التسجيل : 22/10/2010
العمر : 26
الموقع : بحب الاهلى وبموت فية

مُساهمةموضوع: رد: والله محتاجين ( كلمات عن ابو نجم )   الخميس أكتوبر 28, 2010 6:09 am

والله الشعر دة تمام يابشمهندس الله ينور على حضرتك وتيجيلنا بالسلامة انشاء الله
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
احمد علي
الحضور المميز
الحضور المميز


عدد المساهمات : 129
تاريخ التسجيل : 22/09/2009
العمر : 27

مُساهمةموضوع: رد: والله محتاجين ( كلمات عن ابو نجم )   الأحد نوفمبر 14, 2010 6:03 am

الله عليك يا هندسه
انت طلعت شاعر واحنا منعرفش
ههههههه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
اسلام السويدى
القلم الذهبي
القلم الذهبي
avatar

عدد المساهمات : 375
تاريخ التسجيل : 29/03/2010
العمر : 18
الموقع : كفر ابو نجم

مُساهمةموضوع: رد: والله محتاجين ( كلمات عن ابو نجم )   الأحد نوفمبر 14, 2010 6:44 pm

الشعر ده جميل يا استاذ عمر بارك الله فيك
بس العضو العميد رده مش كويس
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
محمود طلعت
مراقب عام المنتدى
مراقب عام المنتدى
avatar

عدد المساهمات : 1311
تاريخ التسجيل : 28/09/2009
العمر : 31
الموقع : مكتبة Best Future

مُساهمةموضوع: رد: والله محتاجين ( كلمات عن ابو نجم )   الأحد نوفمبر 14, 2010 11:17 pm

يا كفر ابو نجم قومي
من حالك شقيت هدومي
انتي حيرتي وهمومي
وانتي كل الحنين


تسلم الأيادى ياباش مهندس

************* شباب ابو نجم *************





الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
وليد عطيه دياب الشافعى
ضيف شرف المنتدى
ضيف شرف المنتدى
avatar

عدد المساهمات : 108
تاريخ التسجيل : 19/09/2009

مُساهمةموضوع: رد: والله محتاجين ( كلمات عن ابو نجم )   الثلاثاء نوفمبر 16, 2010 1:32 am

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
اذيكم جميعا
وبالاخص انت يا م/عمر
الشعر الى انت كاتبة
هل هو هجاء ام مديح فى البلد
------------------------
يا جماعة انا جيت من السفر من اسبوع
ونزلت البلد عدة مرات
والله البلد لا تسر عدو ولا حبيب
البلد سيئة للغاية وكئيبة بالليل

اشوارغ غبر ممهدة
والزبالة فى الشوارع حدث ولا حرج
والشوارع طلمة
والمجارى فى الشوارع طافحة
او الناس غاسلين بيوتهم والمياة راكدة فى الشارع
والناس نايمة من المغرب
والتكاتك عاملين دوشة فى الشوارع

-------------------
انا مش لافى تعليق عن وضع البلد
امال فىن المنتدى ورجالة المنتدى ودورهم فى البلد

------------------
لية مش كل واحد يكلم جيرانة ويلم مبلغ من كل بيت ويشتروا شجر للشارع
ويشتروا لمبات وينورا الشوارع
ويشتروا برميل على ناصية كل شارع
والشباب الى ساكنة فى الشارع كل يوم واحد يكون مسئول على نظانفة الشارع
ولو كل واحد طلع بفاس وكريك ومقشة شوارع الكفر مش هتاخد ساعة لما تتنظف ونمهد الشوارع
وهتكون النظافة مسئوليتنا كلنا
-----------------
يا ريت كل واحد قبل ما يدلى بدلوة
يفتح باب بيتة ويبص على الشارع الى قدام بيتة
منور ولا مظلم
فية كام مطب
المية راكدة فى الشارع ولا لا-- سواء مية غسيل او مية مجارى-
كام كوم زبالة فى الشارع بتاعة
البيوت شكلها عامل اية -
-------------------
يا ريت الردود تكون موضوعية
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
محمود طلعت
مراقب عام المنتدى
مراقب عام المنتدى
avatar

عدد المساهمات : 1311
تاريخ التسجيل : 28/09/2009
العمر : 31
الموقع : مكتبة Best Future

مُساهمةموضوع: رد: والله محتاجين ( كلمات عن ابو نجم )   الثلاثاء نوفمبر 16, 2010 2:40 am

حمدلله ع السلامة يا دكتور وليد

وبالنسبة لموضوع دورنا فى البلد وكل واحد فى شارعه دى فكرة ممتازة جداً وانا عن نفسى بعمل كدا فى الشارع اللى فيه بيتى والحمد لله من أنظف الشوارع

ولو فى فكرة لتظبيط البلد وشوارعها ممكن حضرتك تدلى بيها وان شاء الله هكون أول المتفقين والمنفذين معاك

************* شباب ابو نجم *************





الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
محمد أشرف نجم
مشرف
مشرف
avatar

عدد المساهمات : 378
تاريخ التسجيل : 26/10/2010
العمر : 27
الموقع : منتدى شباب ابو نجم

مُساهمةموضوع: رد: والله محتاجين ( كلمات عن ابو نجم )   الأربعاء نوفمبر 17, 2010 12:03 am

التعاون مهم جدا فى الموضوع ده لان لا أحد يستطيع التغيير لوحده....وبالرغم اننى لا أعيش فى كفر ابو نجم الا ان الموضوع يهمنى جدا لان صورة البلد هى صورة لنا جميعا.....والللى شايف اى امر سلبى يحاول يغيره واحنا معاه...او يتكلم عنه....وشكرا للأستاذ وليد على هذا ((((((النقد البناء)))))
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
عمر عبدالحميد
المدير العام
المدير العام
avatar

عدد المساهمات : 2066
تاريخ التسجيل : 23/06/2009
العمر : 38
الموقع : قلوب الناس

مُساهمةموضوع: شكرا   الأربعاء نوفمبر 24, 2010 3:03 pm

بسم الله الرحمن الرحيم
شكرا لكم جميعا على مروركم وتعليقكم على هذه المساهمة
وكلماتكم الرقيقة
واوجه شكر خاص للدكتور وليد الذي أكن له كل احترام وتقدير
وأقول له ان هذه المساهمة ليست شعرا في الأساس حتى نصنفها مديح أو هجاء
وإنما هي كلمات عادية كتبتها عندما كنا نعد ليوم الوفاء الأول والذي قدمنا من خلاله خدمة بسيطة لأهالي البلد تحت راية المنتدى
وحينها طلبنا من الجميع التكاتف من أجل انجاح هذا اليوم وبفضل الله اثبتنا للجميع ان شباب ابو نجم قادرون على العمل الجماعي التطوعي واعتبرنا ذلك اليوم نواة لأيام وفاء أخرى قادمة.
ولكن كما تعلمون ان الظروف ومشاغل الحياة تعرقل هذه الأفكار.
ولدينا العديد والعديد من الأفكار التي تحتاج فقط لمجهود الشباب المتحمس لكي تتم ومنها مشروع النظافة والتشجير وهي مشاريع مسجلة في محاضر اجتماعات فريق إدارة المنتدى
ونحن مقتنعين بما فعلناه ونطمح إلى المزيد بمشاركتكم لنا .
وأوجه دعوة لكم جميعا بفتح مساهمة جديدة كل منا يكتب فيها أفكاره وأمكانياته وما يستطيع ان يقدمه حتى نستخلص منها فكرة أو اكثر لننفذها في القريب العاجل تحت شعار يوم وفاء جديد للبلد
وابشر الجميع ان فريق إدارة المنتدى سوف يقدم الدعم المادي الذي نقدر عليه لإنجاح اي فكرة ومستعدين منذ الآن لذلك طبقا لمقدورنا.
وهذه دعوة للجميع وخصوصا الدكتور وليد الذي ادعوه ان يتحول من مقاعد النقاد إلى صفوف العمل فنحن بحاجة ماسة إلى عقول مستنيرة وسواعد متحمسة .
ولا ننسى أبدا شعار المنتدى
((( نظرة مشرقة من أجل مستقبل أفضل )))
والله حده ولي التوفيق وهو القادر عليه

المدير العام
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://abou-negm.rigala.net
ابو اصالة
الحضور المميز
الحضور المميز
avatar

عدد المساهمات : 151
تاريخ التسجيل : 23/03/2010
العمر : 32

مُساهمةموضوع: رد: والله محتاجين ( كلمات عن ابو نجم )   السبت نوفمبر 27, 2010 3:14 am

انا باشكر المهندس عمر على هذه الكلمات الجميله

اممممممممممما بلنسبه الى موضوع الدكتور وليد

المثل يقول ابدا بنفسك الولآ احنا بلفعل قمنا بلمبادره

فى موضوع الشجر قبل ما حضرتك تتطرح هذه الفكره

ولكن قلنا نستاذن الناس اللى فى الشارع الاول ولكن

هذه الفكره لقت فشل ذريع من اهالى الشارع المحترميييين

************* شباب ابو نجم *************


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
محمد عبدالله ناروز
مراقب عام المنتدى
مراقب عام المنتدى
avatar

عدد المساهمات : 2807
تاريخ التسجيل : 16/04/2011
العمر : 25
الموقع : اللهم انى اسالك الفردوس الاعلى فى الجنة

مُساهمةموضوع: رد: والله محتاجين ( كلمات عن ابو نجم )   السبت يوليو 07, 2012 7:30 pm

شعر رائع يا امير شعراء ابو نجم

************* شباب ابو نجم *************


بفضل الله معدننا كريم ***ومن حولنا لنا يشهد
بجوار الاحبة كنا دائما ***للدين ندعوا وللخير نرشد
وللحق اهل وله ننصر ***والعيب ندارى والجرح نضمد
هذا جميعا لله خالصا ***لقبى ناروز والاسم محمد


انا ابن الازهر الحانى ***انا الاسلام ربانى
انا من جئت للدنيا *****لارفع شان اوطانى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
والله محتاجين ( كلمات عن ابو نجم )
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
ابونجم  :: ساحات شباب ابو نجم :: المقالات الشخصية-
انتقل الى:  
فوتوشوب اونلاين استخدمه فيما يرضي الله
للاستمتاع بالفوتوشوب أون لاين بدون برامج هدية من شباب ابو نجم اضغط هنا
المواضيع الأخيرة
» اين انتم ايها الاعضاء المحترامين .... ؟؟؟
الإثنين يناير 05, 2015 3:53 am من طرف ابو زيكو

» حمل لعبة PES 2011 تحميل pes 2011 pro evolution soccer 2011 كاملة رابط واحد مباشر الي اعضاء ابونجم
الأربعاء أبريل 23, 2014 6:28 am من طرف ليشع

» مفاتيح الذكريات
الأربعاء مارس 19, 2014 11:22 pm من طرف قلب بلا ابواب

» الحقيقة لا يمكن أن تزول
الأربعاء مارس 19, 2014 11:17 pm من طرف عمر عبدالحميد

» ارجو الدعاء
الثلاثاء نوفمبر 12, 2013 7:47 pm من طرف متولي السيد

» 12 اسماء البنات التي وردت بالقران
السبت نوفمبر 09, 2013 2:26 am من طرف ابو زيكو

» فقيد الشباب
السبت نوفمبر 09, 2013 2:18 am من طرف ابو زيكو

» حديث اليوم
الخميس نوفمبر 07, 2013 1:30 am من طرف اسلام حسانين

»  قواعد لا تدرسها في المدرسة
الأحد أكتوبر 06, 2013 4:14 am من طرف محمد علي ندا

» سبحان الله
الخميس أكتوبر 03, 2013 12:37 am من طرف وائل صابر

» أفــضل ثــلاث ســاعــات فــي رمــضـــان
الأربعاء سبتمبر 25, 2013 2:58 am من طرف وائل صابر

» من يتفق معي على هذه الثوابت العشرة في المشهد المصري ؟
الأربعاء سبتمبر 25, 2013 2:51 am من طرف وائل صابر

»  أنا عاوز مصر " إسلاميه " ,,, أه بجد عاوزها " إسلاميه "
الثلاثاء يوليو 23, 2013 9:26 pm من طرف اسلام حسانين

» الآذان وترجمتة بالإنجليزي ......
الثلاثاء يوليو 23, 2013 9:21 pm من طرف اسلام حسانين

» «مركز أبو حماد» بدون رئيس مدينة منذ شهر
الثلاثاء يوليو 23, 2013 9:05 pm من طرف اسلام حسانين

» انا الشهيد ( شهداء الوطن )
السبت يونيو 29, 2013 9:19 pm من طرف متولي السيد

» نتيجة الترم الثاني لمحافظة الشرقية 2013 مع تحيات موقع شباب أبو نجم
الخميس يونيو 13, 2013 12:40 am من طرف متولي السيد

» الحب بين الواقع والخيال
الجمعة مايو 31, 2013 10:14 am من طرف samir58

» مأساف فى قريه القطاويه
الجمعة مايو 10, 2013 7:02 pm من طرف متولي السيد

» (من روائع القصص القرانى)(متجدد)
الأربعاء مايو 01, 2013 5:04 pm من طرف محمد عبدالله ناروز

أفضل 10 أعضاء في هذا الأسبوع
عزيزي زائر المنتدى هذه بياناتك

IP

عدد زوار المنتدى من مختلف دول العالم بداية من يوم 15/4/2011

free counters